Tarcza Finansowa PFR 1.0 - rozliczenie i umorzenie subwencji!
Szanowni Klienci,
informujemy, że 08.06.2021 wpłynęły pierwsze decyzje umorzenia subwencji wypłaconych w ramach Tarczay 1.0. z PFR
Decyzje PFR o umorzeniu subwencji mogą Państwo pobrać w bankowości EBO. Po zalogowaniu wybieramy Wnioski>Złóż wniosek>[dalej]>[dalej]>Zobacz status wniosku. Dla pozycji „Subwencja Tarcza 1.0 – Umorzenia” po wybraniu z listy rozwijanej NIP, poniżej pojawi się Oświadczenie oraz Decyzja (oba pliki w pdf) do zapisania lub wydrukowania.
Harmonogramy spłat dla Beneficjentów którzy otrzymali decyzje o umorzeniu i nie uzyskali umorzenia w 100% zostaną udostępnione w bankowości elektronicznej EBO wkrótce. Na harmonogramie spłat otrzymają Państwo dedykowany rachunek przeznaczony do spłaty części subwencji która nie została umorzona.
Dla Beneficjentów którzy otrzymali subwencje w maju 2020r. a decyzje o umorzeniu subwencji w czerwcu bieżącego roku , pierwsze spłaty będą wymagane w lipcu. Harmonogram spłat subwencji przygotowany przez Bank na podstawie decyzji PFR o umorzeniu składać się będzie z 24 miesięcznych rat kapitałowych z terminem płatności przypadającym 25 dnia każdego miesiąca kalendarzowego (jeżeli ten dzień nie jest dniem roboczym następnego dnia roboczego w danym miesiącu kalendarzowym).
Spłat należy dokonywać do 25-tego każdego miesiąca poprzez przelanie środków na ratę spłaty kapitału na rachunek przeznaczony do spłaty wskazany w harmonogramie .
O zasadach dokonywania spłat subwencji szczegółowo poinformujemy Państwa w najbliższych dniach.
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 dla mikro, małych i średnich firm, natomiast samo udostępnianie pierwszych wniosków o umorzenie do wglądu Beneficjenta subwencji jest możliwe od 19 kwietnia 2021 r.
Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie - zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.
Co do zasady cały proces umorzenia subwencji będzie odbywać się wyłącznie w bankowości elektronicznej Banku, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
Rozliczenie przeprowadzić będzie mogła jednoosobowo osoba która posiada dostęp do bankowości elektronicznej w Banku. Może to być sam beneficjent lub osoba działająca w jego imieniu. W przypadku gdy wniosek o umorzenie będzie składać osoba działająca w imieniu beneficjenta subwencji, konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa do reprezentacji
Szczegółowe, aktualne informacje na temat umorzeń dostępne są w zakładce Regulamin.
Szanowni Państwo
Zgodnie z REGULAMINEM UBIEGANIA SIĘ O UDZIAŁ W PROGRAMIE RZĄDOWYM „TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU DLA MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM informujemy, że w celu dokonania wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty Subwencji Finansowej, konieczny jest kontakt Beneficjenta z Bankiem i złożenie dyspozycji chęci dokonania nadpłaty lub spłaty całkowitej. Wzór dyspozycji poniżej komunikatu.
Deklaracja chęci wcześniejszej nadpłaty/spłaty Subwencji Finansowej przez Beneficjenta powinna odbyć się w terminie nie krótszym niż miesiąc przed planowaną datą nadpłaty/spłaty. Minimalna kwota dodatkowej wpłaty ze strony Beneficjenta, która może zostać uznana jako nadpłata powinna obejmować kwotę odpowiadającą co najmniej dwukrotności raty Subwencji Finansowej. Wypełnioną dyspozycję wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty Subwencji Finansowej z podpisem Beneficjenta należy złożyć w Oddziale Banku.
W przypadku dokonania wcześniejszej wpłaty przez Beneficjenta, jako zadeklarowana spłata całkowita lub częściowa (nadpłata w celu zmniejszenia wartości kolejnych rat lub skrócenie okresu spłaty Subwencji Finansowej), nadpłacona kwota przekazywana jest w całości do PFR (poprzez Rachunek Spłaty w Banku Zrzeszającym) w najbliższym okresie rozliczeniowym zgodnie ze standardowym procesem przekazywania środków. W przypadku uwzględnienia dyspozycji nadpłaty Subwencji Finansowej, Bank generuje nowy Harmonogram Spłat i przekazuje go Beneficjentowi w Bankowości Elektronicznej Banku, za pośrednictwem której zawarta została Umowa Subwencji Finansowej, w sposób umożliwiający Beneficjentowi zapoznanie się z jego treścią. Udostępnienie Harmonogramu Spłat w sposób opisany jak wyżej, traktowane jest jako skuteczne doręczenie Harmonogramu Spłat Beneficjentowi.
W sytuacji, gdy Beneficjent dokona częściowej lub całkowitej spłaty Subwencji Finansowej bez uprzedniego złożenia dyspozycji, nadpłacone przez Beneficjenta środki nie podlegają automatycznemu zwrotowi na rzecz Beneficjenta lub zaliczeniu na poczet częściowej lub całkowitej spłaty, a zostają zaliczone na poczet spłaty kolejnych rat wynikających z Harmonogramu spłat zgodnie z terminem ich wymagalności. W celu rozporządzania środkami przekazanymi do Banku bez uprzedniej dyspozycji, Beneficjent powinien skontaktować się z Bankiem.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod nr telefonu 825760929, 825760930, 825760949.
W załączeniu wzór dyspozycji wcześniejszej nadpłaty lub spłaty całości Subwencji Finansowej.