BLIK jest to stworzony przez Polskie Stadardy Płatności innowacyjny system szybkich płatności, funkcjonujacy w oparciu o kody generowane w aplikacji mobilnej. BLIK jest usługą szeroko dostepną w Polsce oraz niektórych sklepach zagranicznych (jak chociażby AliExpress czy Amazon). Od niedawna, za granicą można również dokonywać płatności BLIK zbliżeniowo za pośrednictwem terminali MasterCard (wymagana jest aktywacja NFC w telefonie).
Dzięki usłudze BLIK możliwe jest również wykonywanie przelewów "na telefon". Nie musisz nawet znać numeru rachunku odbiorcy, wystarczy sam numer telefonu. Jedynym warunkiem koniecznym jest, by zarówno nadawca, jak i odbiorca na swoich telefonach mieli uruchomioną usługe BLIK przelew na telefon.
Wystarczy przepisać lub skopiować kod BLIK i zatwierdzić transakcję w aplikacji. I gotowe.
Nie musisz podawać numeru swojej karty, nie musisz logować się do bankowości internetowej. Jedynie przepisujesz kod i zatwierdzasz transakcję w aplikacji.
Wystarczy, że będziesz mial przy sobie telefon z dostępem do Internetu.
BLIK to jeden z najszybciej rozwijających sie systemów płatności w Polsce. Usługą BLIK zapłacisz w sklepie stacjonarnym i w Internecie, opłacisz bilet do atrakcji turystycznych, parking, autobus, czy dokonasz wypłaty z bankomatu.
BLIK to system płatności stworzony w Polsce przez polską spółkę.
Znakomita wiekszość transakcji jest całkowicie bez prowizji i opłat.
Osoby fizyczne, przedsiębiorcy indywidualni oraz rolnicy.
(Usługa wymaga aktywacji w aplikacji mobilnej EBO)
Szybkie płatności BLIK jest to możliwość dokonywania płatności kodem BLIK w sklepach stacjonarnych bez konieczności wpisywania numeru PIN do aplikacji EBO. Szybkie płatności mogą być dokonywane do kwoty 100 zł i nie więcej niz 5 razy dziennie.
Aby włączyć szybkie płatności BLIK:
Aby skonfigurować usługę, należy zalogować się do swojej aplikacji mobilnej, następnie kliknąć u dołu ekranu przycisk "Więcej" wejść w ustawienia BLIK, następnie zaznaczyć opcję "Odbieraj przelewy na telefon".
Maksymalny limit jednorazowy wynosi 1000 zł.
Możesz zmniejszyć ten limit samodzielnie logując sie na stronie Banku do EBO eBank Online. Niemożliwa jest zmiana limitów w aplikacji na telefon EBO Mobile PRO.
Domyślny limit dzienny wynosi 2000 zł
Domyślny limit miesięczny wynosi 15 000 zł
I gotowe :)
I gotowe :)
Dla płatności Blik obowiązuja nastepujące domyślne limity:
Limit dla szybkich płatności BLIK w terminalach POS:
(wymagana aktywacja usługi w aplikacji EBO)
BLIK jest usługą bardzo bezpieczną, gdyż działa w oparciu o jednorazowe kody generowane i zarządzane centralnie przez Polski Standard Płatności. Kody ważne są przez dwie minuty.
Wygenerować kod może tylko osoba, posiadająca telefon, na którym zainstalowana jest aplikacja bankowości elektronicznej. Aktywacja usługi wymaga zarejestrowania numeru telefonu w systemie bankowym.
Zatwierdzenie transakcji wymaga znajomości numeru pin do aplikacji bankowości elektronicznej.
Aby bezpiecznie uzytkować BLIK wystarczy pamiętać kilka prostych zasad: