Szanowni Państwo!
W związku ze znaczną intensyfikacją prób wyłudzania danych do logowania na konta bankowe przez oszustów podszywających się pod pracowników banków, ponownie ostrzegamy i przypominamy, że oszuści powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają klientów do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania na swoich urządzeniach aplikacji do zdalnej weryfikacji (głównie Anydesk). Jednocześnie przestrzegamy przed wszelkimi wiadomościami (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalach sprzedażowych bądź aukcyjnych, w których proszeni są Państwo o kliknięcie w link i podanie swoich danych.
W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Państwa poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Waszej karty płatniczej!!!
Proszę Pamiętać!
1. Pracownicy Banku Spółdzielczego w Krasnymstawie jak też każdego innego banku, nigdy nie wymagają żadnej zdalnej instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
2. Pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
3. Nigdy nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
4. Nigdy nie wyłączaj mechanizmów bezpieczeństwa na swoich urządzeniach.
5. Nigdy nie wykonuj żadnych działań, o które prosi Was nieznany nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.
Nieprzestrzeganie tych zaleceń grozi Państwu przejęciem kontroli przez oszustów nad Waszymi aplikacjami, a tym samym kontem bankowym i utratę środków!!!