Oszuści coraz częściej podszywają się pod pracowników banków.
W przypadku telefonu osoby, która przedstawia się jako pracownik Banku, prosimy o ostrożność. Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej ani nie namawiają o instalację dodatkowego oprogramowania na telefonie lub komputerze. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem.
Często oszuści informują o zablokowaniu konta w związku z podejrzeniem o jego przejęciu, a następnie nakłaniają do przelania środków na "bezpieczne konto". Zdarza się, że w przypadku niepowodzenia pierwszej próby, dzwoni kolejny oszust podszywający się pod Policję, i znowu namawia do przelania środków na "bezpieczne konto" lub instalację oprogramowania.
Oszuści potrafią spreparować numer telefonu, tak że na telefonie klienta pojawia się inny numer i nazwa banku lub instytucji. Jeżeli rozmówca budzi Państwa podejrzenia (nerwowy głos, ponaglanie, sprzeczne lub zaskakujące informacje, zagraniczny akcent), prosimy o rozłączenie rozmowy i niezwłoczny kontakt z Bankiem.
Nigdy nie podawaj hasła do bankowości elektronicznej, nikomu nie przekazuj kodów do zatwierdzenia operacji w bankowości elektronicznej ani kodów BLIK, nie przelewaj środków na podane w rozmowie konto ani nie instaluj oprogramowania pozwalającego na dostęp zdalny - zwłaszcza gdy do zainstalowania namawia Cię rozmówca.
Więcej informacji na stronie CERT